E-booki do pobrania
Start i rozwój biznesu. Jak rozpocząć własną działalność gospodarczą i osiągnąć sukces?
Redakcja: Marek Szczepaniec, Przemysław Kulawczuk, Maria Sierpińska
Przedsiębiorczość jest jednym z kluczowych czynników prowadzących do bogactwa osób fizycznych, gospodarstw domowych oraz całych narodów. Rozwój przedsiębiorczości promieniuje na wszystkie sfery życia ludzkiego. To dzięki przedsiębiorczości powstają nowe miejsca pracy, wprowadzane są innowacje i realizowane inwestycje budujące kapitał produkcyjny.
SFD S.A., od pasji do dochodowego biznesu – studium przypadku
dr hab. Marek Szczepaniec, prof. UG
Założyciel i prezes firmy SFD SA Pan Mateusz Pazdan rozpoczął działalność gospodarczą w latach 90-tych XX-wieku, tworząc portal kulturystyka.pl, a następnie grupę dyskusyjną sfd.pl. Dzięki tym projektom internetowym zaczął budować społeczność osób zainteresowanych aktywnością fizyczną, a w szczególności kulturystyką…
Zombie atakują ! Zarządzanie ryzykiem po prostu...
Autor: dr Jerzy Podlewski
Podczas pewnej publicznej dyskusji na temat zarządzania ryzykiem, któryś z elokwentnych mówców obrazowo zauważył, że ryzyko „podróżuje” dziś po świecie z prędkością 180 km/h. Niestety, trudno się dzisiaj z taką oceną zgodzić bo… ryzyko zdecydowanie przyspiesza. Widać to po rosnącej liczbie upadłości, spadających
wskaźnikach optymizmu, coraz gorszych ratingach…
Wsparcie dla przedsiębiorców - aspekty: prawny, ekonomiczny i społeczny
Autor: dr Anna Kociołek-Pęksa, prof. dr hab. Andrzej Powałowski, dr hab. Marek Szczepaniec, prof. UG
Publikacja prezentuje problematykę wsparcia przedsiębiorców w ujęciu prawnym, ekonomicznym oraz socjologicznym. Interdyscyplinarne ujęcie wsparcia, zdaniem autorów pracy, powinno przyczynić się do zaakcentowania istotności kwestii wsparcia, ustalenia zakresu i kontekstu. Link do strony wydawnictwa
Finanse behawioralne mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Jak unikać błędów w biznesie i podejmować optymalne decyzje
Monografia obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu finansów behawioralnych przedsiębiorstw, takie jak: racjonalność zachowań, heurystyki, mentalne księgowanie, osobowość przedsiębiorcza, nastawienie do ryzyka, motywy podejmowania działalności, emocje, nadmierna pewność siebie, efekt naśladownictwa, efekt utopionych kosztów. Link do strony wydawnictwa